Jak szybko odzyskać swoją figurę po 9mc

Stan błogosławiony przeważnie wiąże się z przybraniem paru dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet wolałoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, by skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O upragnioną sylwetkę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby męczyć się drastyczną dietą. Ciało ciężarnej wymaga nieco więcej energii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego jedzenia i słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To położnik decyduje, czy nie ma przeciwwskazania do aktywności.

Najważniejszym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o dawną sylwetkę są codzienne spacery z wózkiem. Przyniosą one profity tak samo matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się powolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała sposobność, aby wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać dawną wagę. Co więcej, nie zajmują dużo czasu, którego najczęściej brakuje kobietom po porodzie.